Zakłady Mięsne „Pekpol Ostrołęka” S.A. to firma, której początki sięgają roku 1974, w którym to uruchomiono pierwszą produkcję. Zakład powstał na terenach kurpiowszczyzny, ówcześnie regionu bogatego w surowiec i tradycje. Do końca lat 90-tych była to firma, która głównie realizowała strategię produkcyjną. Zmiana, nastąpiła wraz z przyłączeniem Polski do Unii Europejskiej.
Chcąc stworzyć przedsiębiorstwo, które będzie w stanie konkurować na trudnym rynku wewnątrzunijnym, zarząd zakładów zdecydował się na zmianę polityki firmy. Głównym celem było wykorzystanie nowoczesnej technologii oraz sprawdzonych receptur, przygotowania znanych produktów o jeszcze lepszej jakości jak również wprowadzenie produktów nowych, dostosowanych do potrzeb rynku Unii Europejskiej. Osiągnięcie tego wymagało zaprojektowania zupełnie nowego cyklu produkcyjnego, co wiąże się z nowoczesnym parkiem maszynowym, zaprojektowania nowych opakowań.
Asortyment firmy z roku na rok, staje się coraz bardziej różnorodny. Wynika to ze stale rosnących oczekiwań klientów, jak i z systematycznie realizowanej przyjętej strategii. Do najbardziej rozpoznawalnych produktów należą parówki Paryżanki oraz Balbinki (dla dzieci). Marki te, oprócz uznania klientów uzyskały również szereg nagród oraz certyfikatów.
W 2008 r. w Konsumenckim Konkursie Jakości Produktów, parówki Paryżanki otrzymały tytuł ,,Najlepsze w Polsce”. Natomiast w roku 2009 Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie, przyznało parówkom Balbinkom Pozytywną Opinię, uznając tym samym, że parówki te są bezpieczne dla dzieci powyżej 3 roku życia.
Realizując strategię rozwoju do oferty wprowadziliśmy markę wyrobów tradycyjnych - Kurpiowska Chata. Do jej stworzenia wykorzystaliśmy zarówno posiadane doświadczenie, jak również zaczerpnięty z tradycji regionu sposób przyrządzania mięsa i wędlin. Dzięki temu kolekcja wędlin z kurpiowskiej chaty łączy wysoko wyselekcjonowany surowiec z niezwykłym smakiem - osiąganym zgodnie z tradycyjnymi recepturami.
Rosnące moce produkcyjne oraz coraz bogatsza oferta, przyczyniły się do wejścia na zupełnie nowe obszary działalności. W tej chwili, nasza oferta trafia do odbiorców w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Włoch, Litwy.
Zupełnie innym kierunkiem naszego rozwoju jest przygotowanie oferty z myślą o branży HoReCa. Oferta jest dostosowana do preferencji i oczekiwań klientów tego rynku. Produkty pakowane są w dogodnej dla klienta formie: opakowanie vac, opakowanie map, opakowanie cateringowe.